РОЛЬ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ У ФОРМУВАННІ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ УЧАСНИКІВ НВП
Знайомтеся ! Сьогодні наша бібліотека це:
- відділ обслуговування молодших школярів;
- абонемент 5-12 класів;
- читальний зал;
- шкільна бібліотека
- книгосховище.
Інформаційні ресурси сьогодні :
Представлені у 2 видах: друкованому і цифровому і нараховують 35360 тисяч одиниць зберігання з них:
·підручники – 17298 екземплярів;
· художня література – 14214 екземплярів;
· брошури, журнали – 3848 екземплярів;
· періодика – 11 найменувань;
· фонд творчих робіт учнів – 35 одиниць,
в електронному виді - 15 .
· фонд медіатеки – 116 одиниць
Говорячи про формування інформаційної культури, не можна не зупинитися на питаннях формування бібліотечно-бібліографічної грамотності й культури читання. Незважаючи на велику кількість мультимедійних програмних засобів, які використовуються в освітньому процесі, книга як і раніше займає важливе місце в житті дітей і вчителів і залишається важливим джерелом інформації. Тому роль бібліотеки і досі велика, але немислима без використання сучасних технологій. За даним Державної науково-педагогічної бібліотеки імені В. А. Сухомлинського на Україні сьогодні діє 45 тис. бібліотек, 50% з яких - освітні , з них близько 22 тис. - шкільні бібліотеки, які обслуговують понад 7 млн. учнів і близько 500 тис. учителів. Тому в епіцентрі формування інформаційної культури учасників навчально-виховного процесу, а саме учнів, педагогів і батьків, має бути шкільна бібліотека, у якій бібліотечне обслуговування характеризується комплексністю, розмаїтістю, циклічністю.
Робота з учнями
Бібліотечний урок в 7-А класі
На бібліотечних уроках і класних годинах учні одержують навички роботи з книгою та іншими друкованими джерелами, що включають усвідомлений вибір тематики, систематичність і послідовність читання, максимальне засвоєння і глибоке сприйняття прочитаного – складання тез, конспектів, анотацій, рецензій, дбайливе поводження з надбаннями друкарства. Діти вчаться розробляти ефективну стратегію пошуку необхідної літератури, виділяти значиму інформацію, грамотно формулювати питання. Наявність навичок інформаційної культури допомагає учням не тільки під час пошуку необхідної літератури, але й сприяє ефективному використанню довідково-бібліографічного апарату і фонду бібліотеки. Вчителі школи в ході роботи активно формують в учнів інформаційні компетенції. Починаючи пошук інформації, дитина має уявляти, з якою метою вона проводить цю роботу, де і яким чином інформація буде представлена, чи будуть опрацьовані матеріали мати соціальну значимість, яким буде кінцевий результат: написання реферату або статті для газети, виступ на науково-практичній конференції або на класній годині, підготовка матеріалів для створення навчального проекту і т.п. Результати своїх дій і міркувань учні оформляють у портфоліо, викладають на сторінках сайту, друкують в шкільному журналі „Симфонія життя ”. Аналізуючи їх, ми прийшли до висновку, що більшість випускників здатні орієнтуватися в інформаційному просторі, уміють критично і компетентно оцінювати отриману інформацію, структурувати і інтегрувати її із вже наявними знаннями, тобто мають навички інформаційної культури.
|